Jūsų krepšelis tuščias
8000hz vs 1000hz – kas yra Polling Rate?
8000hz vs 1000hz - nors ir esate patyręs žaidėjas, turintis aukščiausios klasės įrangą, tačiau pelė vis dar jus nuvilia?
Nepaisant atliktų koregavimų, pastebite ryškų vėlavimą tarp savo veiksmų ir to, kas vyksta ekrane. Gali būti, kad problema slypi nepastebėtame, tačiau esminiame parametre - atnaujinimo dažnyje (polling rate).
Šiame straipsnyje paaiškinsime, kas yra polling rate ir kaip jis gali paveikti jūsų žaidimų patirtį, ypač lyginant 8000 Hz ir 1000 Hz dažnius.
Sąrašas sutrumpintai
Kas yra atnaujinimo dažnis (angl. Polling rate)?
Paprastai naudojamų kompiuterio pelės ir klaviatūros veiksmai fiksuojami tam tikru greičiu, vadinamu atnaujinimo dažniu (angl. polling rate). Šis dažnis nulemia, kaip greitai pelė ar klaviatūra siunčia informaciją į kompiuterį. Tuo pačiu metu, kompiuteris nuolat siunčia užklausas įvesties įrenginiams. Kuo dažniau šios užklausos vykdomos, tuo greičiau apdorojami pelės judesiai ar klaviatūros mygtukų paspaudimai. Jei reikalingas itin greitas reagavimas, būtinas ypač aukštas tyrimo dažnis. Jis matuojamas hercais (Hz).
Nors paprastai naršantiems internete ar dirbantiems biuro programas tenkina įprastas tyrimo dažnis, žaidėjams reikalingas didesnis dažnis, norint įgyti lemiamų pranašumų žaidime. Tyrimo dažnis lemia, kaip dažnai kompiuteris nuskaito informaciją iš pelės ar klaviatūros, kuri buvo laikinai saugoma buferyje. Tai reiškia, kad tarkime, esant 125 Hz tyrimo dažniui, informacija nuskaitoma 125 kartus per sekundę, arba lyginant 8000hz vs 1000hz peles, 8kHz pelė informaciją į kompiuterį persiųs 8-is kartus dažniau. Kitais žodžiais tariant, tarp fizinio pelės judesio ir jo aptikimo kompiuterio yra 8 ms vėlavimas. Įprastam naudojimui tai nėra problema, tačiau žaidėjams tai tikrai aktualu.
Ką reiškia žemas atnaujinimo dažnis?
Žemas atnaujinimo dažnis reiškia, kad pelė arba klaviatūra siunčia informaciją į kompiuterį rečiau. Dėl to atsiranda didesnis vėlavimas tarp jūsų veiksmo ir jo pasirodymo ekrane. Kitaip tariant, tai vadinama įvesties vėlavimu (input lag).
Paprasčiau tariant, įsivaizduokite, kad žaidžiate greitą žaidimą ir bandote nusitaikyti į priešą. Jei turite žemą atnaujinimo dažnį, gali atrodyti, kad jūsų pelės judesiai šiek tiek atsilieka nuo to, kas vyksta ekrane. Tai gali labai pakenkti jūsų žaidimo efektyvumui, ypač žaidžiant greito tempo žaidimus, kur tikslumas ir reakcijos laikas yra labai svarbūs.
Keletas pastabų apie žemą polling rate:
- Jis matuojamas hercais (Hz). Kuo didesnis skaičius, tuo dažniau įrenginys siunčia informaciją ir tuo mažesnis vėlavimas. Pavyzdžiui, 125 Hz dažnis reiškia, kad pelė siunčia informaciją 125 kartus per sekundę.
- Žemas atnaujinimo dažnis paprastai nėra pastebimas kasdieniame naudojime, pvz., naršant internete ar dirbant su dokumentais.
- Žaidėjams, ypač profesionalams, labai svarbus minimalus įvesties vėlavimas, todėl jiems dažnai reikia pelės su didesniu nei 500 Hz Polling rate.
Ką reiškia aukštas atnaujinimo dažnis?
Aukštas atnaujinimo dažnis reiškia, kad pelė ar klaviatūra siunčia informaciją į kompiuterį labai dažnai. Lyginant 8000hz vs 1000hz, aukštesnį atnaujinimo dažnį turinti žaidimų pelė, informaciją kompiuteriui persiųs žymiai dažniau. Dėl to ženkliai sumažėja vėlavimas tarp jūsų veiksmo ir jo pasirodymo ekrane. Kitaip tariant, jūsų veiksmai bus daug tikslesni ir reaguos greičiau. Būtent dėl šios priežasties žaidėjai renkasi peles su bent 500 Hz, o idealiai – su 1000 Hz tyrimo dažniu.
Paanalizavus skaičius:
- Aukštas atnaujinimo dažnis leidžia pasiekti labai mažą vėlavimą – vos 2 milisekundes esant 500 Hz ir 1 milisekundę esant 1000 Hz. Kuo mažesnis skaičius, tuo greičiau kompiuteris gauna informaciją iš pelės ir reaguoja į jūsų veiksmus. Pvz.: 8000hz vs 1000hz informacija yra perduodama aštuonis kartus tankiau.
- Šis greitis ypač svarbus žaidėjams, ypač greito tempo žaidimuose, kur kiekviena milisekundė gali nulemti pergalės ar pralaimėjimo. Tikslesni ir greitesni veiksmai gali suteikti jums pranašumą prieš varžovus.
Kaip patikrinti pelės atnaujinimo dažnį?
Nesate tikri, koks jūsų pelės atnaujinimo dažnis (polling rate)? Jį patikrinti gana paprasta naudojant tinkamus įrankius.
- Gamintojo programinė įranga: Daugelis gamintojų siūlo savo pelės modelio testavimui skirtą programinės įrangos modulį. Patikrinkite savo pelės gamintojo svetainę, ar jie turi tokį įrankį.
- Nemokamos programos: Yra daugybė nemokamų programų, kurios leidžia patikrinti pelės tyrimo dažnį. Pavyzdžiui, „Mouse Rate Checker“ yra paprasta programa, fiksuojanti pelės judesius ir nurodanti jos atnaujinimo dažnį.
- Internetinės svetainės: Jei nenorite nieko atsisiųsti, taip pat yra ir internetinių įrankių, leidžiančių patikrinti tyrimo dažnį. Tiesiog paieškokite internete „mouse polling rate tester“.
Nepriklausomai nuo pasirinkto metodo, pelės atnaujinimo dažnio patikrinimas yra greitas ir paprastas procesas.
Geriausias pelės atnaujinimo dažnis
Negalime vienareikšmiškai pasakyti, koks yra idealus pelės polling rate. Geriausias dažnis tiesiogiai priklauso nuo to, kaip naudojate pelę. Ar lyginant 8000hz vs 1000hz jaučiamas eminis skirtumas, kuris galėtų nulemti pranašumą?
Idealus pelės atnaujinimo dažnis priklauso nuo to, kaip naudojate pelę. Žaidėjams ir kitiems vartotojams, kuriems reikalingi greiti ir tikslūs pelės judesiai, rekomenduojamas bent 500 Hz, o idealiausia – 8000 Hz ar 1000 Hz polling rate. Kasdieniam naudojimui, pavyzdžiui, naršymui internete ar tekstų rašymui, paprastai pakanka ir žemesnio, pavyzdžiui, 125 Hz arba 250 Hz.
Svarbu paminėti, jog kai kuriais atvejais aukštesnis atnaujinimo dažnis neturės įtakos, jeigu naudojate monitorių su mažu atsinaujinimo dažniu (angl. Refresh rate). Nors pelės tyrimo dažnis nurodo, kiek kartų per sekundę pelė siunčia informaciją į kompiuterį, ekrano atnaujinimo dažnis lemia, kiek kartų per sekundę ekrane atnaujinamas vaizdas.
Kodėl tai svarbu?
Tikslumas: Jei pelės tyrimo dažnis yra aukštesnis nei ekrano atnaujinimo dažnis, pelės judesiai gali atrodyti šiek tiek netokslūs ekrane. Pavyzdžiui, jei pelės tyrimo dažnis yra 1000 Hz, o ekrano atnaujinimo dažnis - 60 Hz, pelė gali nusiųsti informaciją apie judesį 16 kartų per atnaujinimo ciklą. Tai gali sukelti nedidelius trūkčiojimus ar vėlavimą.
Reagavimo laikas: Žaidėjams ir kitiems vartotojams, kuriems reikalingas greitas reagavimo laikas, svarbu, kad ir pelės tyrimo dažnis, ir ekrano atnaujinimo dažnis būtų aukšti. Tai užtikrina sklandų ir tikslų vaizdą, sumažina vėlavimą ir leidžia greičiau reaguoti į įvykius ekrane.
Suderinamumas: Jei jūsų pelės tyrimo dažnis yra žymiai aukštesnis už ekrano atnaujinimo dažnį, tai gali sukelti problemų. Pavyzdžiui, jei pelės tyrimo dažnis yra 1000 Hz, o ekrano atnaujinimo dažnis - 144 Hz, pelė gali nusiųsti informaciją apie judesį 7 kartus per atnaujinimo ciklą. Tai gali sukelti netikėtų pelės judesių ar netgi ekrano mirgėjimą.
Kaip nustatyti pelės Polling Rate?
Žaidimų pelėse atnaujinimo dažnį paprastai galima reguliuoti dviem būdais: tiesiogiai pačioje pelėje, naudojant jungiklį arba tam tikrą mygtukų kombinaciją, arba per programinę įrangą (Logitech G Hub, SteelSeries GG, Razer Synapse ir kt.) ar tvarkykles.
Nors šios pelės paprastai palaiko apklausos dažnį nuo 125 iki 1000 Hz, rekomenduojamas mažiausiai 500 Hz dažnis. Įgūdę žaidėjai turėtų rinktis 1000 Hz ar didesnį. Tačiau žemesnio nei profesionalaus lygio žaidėjai greičiausiai nepastebės didelio skirtumo tarp 500 ir 1000 Hz. Be to, žaidžiant pele svarbūs ir kiti techniniai veiksniai. Tai DPI, pakėlimo atstumas (angl. Lift-Off Distance) ir IPS.
DPI (Dots Per Inch)
DPI parametras nurodo pelės jautrumą, tai yra taškų skaičių colyje, kurį ji grąžina. Kuo didesnis DPI, tuo jautresnė pelė. Jautrumą galima nustatyti „Windows“ nustatymuose. Nors ten nerodomas DPI skaičius, skyriuje „Rodyklės parinktys“ galima nustatyti pelės žymeklio greitį. Kuo didesnė nustatyta juosta, tuo didesnis pelės jautrumas. Tai pasireiškia greitesniu žymeklio judėjimu.
LOD (Lift-Off Distance)
Pakėlimo atstumas nurodo, kaip toli pelę galima pakelti nuo paviršiaus (pelės kilimėlio, stalo ir pan.), kad ji toliau veiktų. Dauguma modelių turi 1,5–1,8 mm pakėlimo atstumą; didžiausias galimas atstumas paprastai yra 2 cm. Ši vertė svarbi žaidėjams, kurie žaidimo metu dažnai pakelia pelę. Tokiais atvejais pakėlimo atstumas turėtų būti kuo mažesnis. Žaidėjai, kurie paprastai nenukelia pelės ir nežaidžia pirmojo asmens šaudyklių, gali naudoti ir didesnį pakėlimo atstumą turinčius modelius.
IPS (Inches Per Second)
IPS reiškia maksimalų greitį, kuriuo pelės jutiklis vis dar gali išvesti teisingas reikšmes. Pelei, kurios IPS yra 250, maksimalus greitis yra maždaug 6,35 metro per sekundę. Tai reiškia, kad 250 IPS pelės visiškai pakanka.
Kas yra Angle Snapping?
Angle Snapping – tai pelės judesio savybė būti orientuota į konkrečią kryptį. Ši funkcija automatiškai gali išlyginti nelygias ar drebančias linijas, nubrėžtas su pele. Naudojant pelę brėžti horizontalią liniją, visada būna nukrypimų dėl žmogiškojo netobulumo. Tačiau kai pelė turi kampinio fiksavimo funkciją, šie nukrypimai yra slopinami, o linija koreguojama į nurodytą vektorių, šiuo atveju – horizontalų. Nors tai gali būti naudinga funkcija daugeliui veiksmų, žaidimuose ji gali sukelti problemų. Dėl šios priežasties daugumoje pelių ją galima išjungti.
Apie Angle Snapping galite plačiau sužinoti peržiūrėję šį trumpą vaizdo įrašą (vaizdo įrašas įgarsintas anglų kalba):
8000hz vs 1000hz - apibendrinimas
Dabar jau pakankamai žinote kuom skiriasi 8000hz vs 1000hz polling rate, bei turite informacijos, kad galėtumėte sureguliuoti pelės ar klaviatūros atnaujinimo dažnį, taip pasiekdami geriausius žaidimo rezultatus nuo pat kompiuterio paleidimo. Dažnai pastebimą skirtumą lemia tik nedideli koregavimai. Pirkdami žaidimų peles ar žaidimų klaviatūras, turėtumėte pasidomėti, ar ji palaiko aukštą polling rate dažnį. Geriausiu atveju, dažnį galima tiesiog pritaikyti pagal asmeninius poreikius. Žaidimams ypatingai svarbus apklausos dažnis, kitoms kompiuterio veikloms jis turi antraeilę reikšmę.
Pasidalinti:
Parašykite komentarą